Forum Home > Battle Videos > Battle Video Archives
Will Pat Stay continue to take the emotional route in new battles?


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-25-2016, 09:05 PM   #1
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Will Pat Stay continue to take the emotional route in new battles?

Watched Calicoe Vs Pat again. Noticed in several of his newer joints he does shaky voice about to break down thing. Mostly related to a haunted past from his previous villain-like ways. I think he almost legit cried in one battle.

Do you think this will be a permanent staple of his battles? Does anyone actually like that shit? It kinda gives me that sitcom level embarrassing moment feel personally.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2016, 09:27 PM   #2
wreckedangle
@wreckedangle
 
wreckedangle's Avatar
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 282
Mentioned: 9 Post(s)
wreckedangle is not the worst person
those were pats moms spaghetti moments
__________________
Quote:
Originally Posted by AVOCADO View Post
GREY PANTS EVERYDAY WEN ITS GRIND TIME
whoa
ONLY DUMB NIGGA'S THINK ITS THE SAME PAIR I GOT SO MANY I COULD START A LINE...SLIME
WHOA!!!!
wreckedangle is online now   Reply With Quote
Old 08-25-2016, 11:03 PM   #3
Neanderthol
Registered User
 
Neanderthol's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 2,328
Mentioned: 35 Post(s)
Neanderthol is better than Grind Time AustraliaNeanderthol is better than Grind Time AustraliaNeanderthol is better than Grind Time Australia
in the Diz battle, it was hard to watch
one of the reasons I do not revisit that battle
Neanderthol is online now   Reply With Quote
Old 08-25-2016, 11:06 PM   #4
RonRon da Dong
Ronald R. McDongald
 
RonRon da Dong's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 2,645
Mentioned: 42 Post(s)
RonRon da Dong is better than Grind Time AntarcticaRonRon da Dong is better than Grind Time AntarcticaRonRon da Dong is better than Grind Time AntarcticaRonRon da Dong is better than Grind Time Antarctica
Is the blade of his knife still racist?
__________________
Quote:
Originally Posted by ux9 u so fine View Post
I'd be like

I got 4 more bars hold on ..

then rap a whole 16
RonRon da Dong is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2016, 11:14 PM   #5
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by wreckedangle View Post
those were pats moms spaghetti moments
Yea, definitely felt my weak arms get heavy listening.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2016, 11:15 PM   #6
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by Neanderthol View Post
in the Diz battle, it was hard to watch
one of the reasons I do not revisit that battle
Yea, he damn near actually cried I think his eyes definitely watered up.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2016, 11:16 PM   #7
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by RonRon da Dong View Post
Is the blade of his knife still racist?
Did he actually say something like that?
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-25-2016, 11:26 PM   #8
RonRon da Dong
Ronald R. McDongald
 
RonRon da Dong's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 2,645
Mentioned: 42 Post(s)
RonRon da Dong is better than Grind Time AntarcticaRonRon da Dong is better than Grind Time AntarcticaRonRon da Dong is better than Grind Time AntarcticaRonRon da Dong is better than Grind Time Antarctica
Quote:
Originally Posted by Solace254 View Post
Did he actually say something like that?
yes, against hollow
__________________
Quote:
Originally Posted by ux9 u so fine View Post
I'd be like

I got 4 more bars hold on ..

then rap a whole 16
RonRon da Dong is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 12:28 AM   #9
youdontwannabethatguy
Battle Rapper
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 3,054
Mentioned: 36 Post(s)
youdontwannabethatguy is better than Grind Time Antarcticayoudontwannabethatguy is better than Grind Time Antarcticayoudontwannabethatguy is better than Grind Time Antarcticayoudontwannabethatguy is better than Grind Time Antarctica
save that shit for the songs tbh i dont need to know about all that shit
youdontwannabethatguy is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 12:36 AM   #10
Symphoniez
Registered User
 
Symphoniez's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 323
Mentioned: 5 Post(s)
Symphoniez is not the worst person
He started the lame shit around his Math and Ice battles. It's been downhill ever since tbh.
Symphoniez is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 01:09 AM   #11
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by RonRon da Dong View Post
yes, against hollow
Now I gotta re-watch it. That sounds like some sucka shit from the sucka free bauce.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 01:10 AM   #12
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by youdontwannabethatguy View Post
save that shit for the songs tbh i dont need to know about all that shit
I don't even wanna hear them songs. Sounds like some of them man tears 2016 flavor
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 01:11 AM   #13
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by Symphoniez View Post
He started the lame shit around his Math and Ice battles. It's been downhill ever since tbh.
Word. I figured it was around that time. Just remember, his heart picks up most of that shit.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 01:24 AM   #14
thekotdchain
Registered User
 
thekotdchain's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 676
Mentioned: 37 Post(s)
thekotdchain probably likes in here/hair word play
lol ya'll hilarious.

lux or some other URL guy goes on the emotional tip and ya'll break it down after like it was "the realest shit"

smh @ the double standards.
__________________
Top 5
  • Illmaculate
  • Hollow
  • Pat Stay
  • Real Deal
  • Head Ice

thekotdchain is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 01:36 AM   #15
Emancee
Registered User
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 3,452
Mentioned: 14 Post(s)
Emancee is better than Grind Time AntarcticaEmancee is better than Grind Time AntarcticaEmancee is better than Grind Time AntarcticaEmancee is better than Grind Time Antarctica
The 3rd round for both Charron and Pat was WOAT material. 'i am autistic' vs 'I help disabled people'

But I agree with the guy above, emo third rounds are terrible from everyone. That includes Day, Charron, Oops, Math etc, etc
__________________
Quote:
Originally Posted by deathstare View Post
and emancee is a faggot
Finally, after years of abuse, Manik snaps and, just like in the Illmac/ Saurus battle, unleashes some of the angriest texting ever.
Emancee is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 01:57 AM   #16
youdontwannabethatguy
Battle Rapper
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 3,054
Mentioned: 36 Post(s)
youdontwannabethatguy is better than Grind Time Antarcticayoudontwannabethatguy is better than Grind Time Antarcticayoudontwannabethatguy is better than Grind Time Antarcticayoudontwannabethatguy is better than Grind Time Antarctica
Quote:
Originally Posted by thekotdchain View Post
lol ya'll hilarious.

lux or some other URL guy goes on the emotional tip and ya'll break it down after like it was "the realest shit"

smh @ the double standards.
Nah it's corny 99 percent of the time i've only ever liked illusion's one ve tantrum cause he was still using it to attack his opponent.

I dont watch battles to hear about their problems , i watch them to escape mine.
youdontwannabethatguy is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 02:34 AM   #17
6000GP
tupac back
 
6000GP's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Northern California
Posts: 8,961
Mentioned: 562 Post(s)
6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league
Quote:
Originally Posted by thekotdchain View Post
lol ya'll hilarious.

lux or some other URL guy goes on the emotional tip and ya'll break it down after like it was "the realest shit"

smh @ the double standards.
I'm kinnnda with you on this tbr

I never even really noticed that trend with pat, but Rex and ttop do it on url, and people luh dat shit. Rex prolly my favorite battler of all time tbr and thats part of his thing. Pat is also good at that stuff now that I think about it.
6000GP is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 04:34 AM   #18
sleeping dogs
Registered User
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,433
Mentioned: 26 Post(s)
sleeping dogs is better than Grind Time Australiasleeping dogs is better than Grind Time Australia
i like the idea of pat trying to break up the monotony of hypermasculine content and presentation in battle rap. it's a breath of fresh air even if his execution is kind of lacking. idk its consistent with his character, even before he did that "don't confuse emotional with weak i'll slit your throat with tears rolling down my cheek" or however it went, he is a sensitive dude. the fact he disrupted marvs battle with pesci over a non-confrontational call out reinforces this in addition to the fact that he's seemingly had his fair share of traumatic experiences he's probably still sorting through.
__________________
"say 'his style is very painterly' but paintings not an art
art is tricking you with statements that the painter's painting art
without an explanation it's just pretty little marks
the market sold imaginations just to keep you in the dark"

top 5: hollow, bigg k, b-magic, conceited, tay roc
sleeping dogs is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 04:35 AM   #19
sleeping dogs
Registered User
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,433
Mentioned: 26 Post(s)
sleeping dogs is better than Grind Time Australiasleeping dogs is better than Grind Time Australia
charlie clips round about his mom vs t-rex was probably the best verse he's ever used in a battle imo.
__________________
"say 'his style is very painterly' but paintings not an art
art is tricking you with statements that the painter's painting art
without an explanation it's just pretty little marks
the market sold imaginations just to keep you in the dark"

top 5: hollow, bigg k, b-magic, conceited, tay roc
sleeping dogs is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 07:34 AM   #20
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by thekotdchain View Post
lol ya'll hilarious.

lux or some other URL guy goes on the emotional tip and ya'll break it down after like it was "the realest shit"

smh @ the double standards.
Never. I never liked Lux on his emotional shit. Never knew of another dude about to cry in a battle so again, no double standard. If there is someone else that did it, let me know so I can watch. That voice shaking like dude is about to cry is literally the worst shit I've personally ever heard. If you like that in battles cool, I don't. Seen Oops do it once and never watched him again.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 07:36 AM   #21
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by 6000GP View Post
I'm kinnnda with you on this tbr

I never even really noticed that trend with pat, but Rex and ttop do it on url, and people luh dat shit. Rex prolly my favorite battler of all time tbr and thats part of his thing. Pat is also good at that stuff now that I think about it.
Did Rex do it? It would be corny from him. Did his voice start shaking and did he tear up? I gotta know these things so I can include them when I say shit like that. Reference a battle with a another man's voice shaking and I'll say that shit is just as whack IMO.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 07:37 AM   #22
Solace254
Registered User
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 220
Mentioned: 10 Post(s)
Solace254 is not the worst person
Quote:
Originally Posted by sleeping dogs View Post
charlie clips round about his mom vs t-rex was probably the best verse he's ever used in a battle imo.
But did Clips tear up and did his voice shake? His shit sounded like he knew what Rex was gonna say and came up with an angle to difuse it.
Solace254 is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 08:11 AM   #23
Shadowposter
Who you callin pinhead?
 
Shadowposter's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 2,177
Mentioned: 139 Post(s)
Shadowposter is better than Grind Time AntarcticaShadowposter is better than Grind Time AntarcticaShadowposter is better than Grind Time AntarcticaShadowposter is better than Grind Time AntarcticaShadowposter is better than Grind Time Antarctica
It's not always definitively 1000% terrible, but it did feel like every one of Pat Stay's title defenses was the exact same battle (i think because he always had one 'emotional', one comedy and one round of 'bars'). I think thats probably why he lost to Illmac, it gets pretty tiring to watch after a while.

He was a lot better vs Hollow without that stuff. Although I don't like the way he claps tools all of a sudden when he was complaining about people like Charron doing it (he obviously isn't clapping lets be honest - and theres zero problem with that.)
Shadowposter is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 12:32 PM   #24
LukeWaltonisGoat
Registered User
 
LukeWaltonisGoat's Avatar
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 3,523
Mentioned: 127 Post(s)
LukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICE
I think the raw emotion it can bring out in a battle can be good because it feels like real hip hop.

Rex and t-top are passionately give you STREET PAIN which is the genuine shit hip-hop was built on and a staple in battle rap

Pat cries about corny shit he legit tried to accuse Diz of being brought up with a silver spoon and rapped about his " struggle" smh

"I ain't even heard nothing on the news over in Nova Scotia" cal voice
__________________
Quote:
Originally Posted by culturedboy View Post
what in the pg-stepping fuck are we doing with Dre Dennis, b?
Quote:
Originally Posted by riffic View Post
you are the sturdy femurs that keep this forum upright

@I am LIL ILL is the heart
LukeWaltonisGoat is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 12:37 PM   #25
LukeWaltonisGoat
Registered User
 
LukeWaltonisGoat's Avatar
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 3,523
Mentioned: 127 Post(s)
LukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICELukeWaltonisGoat is NICE
^^ haha kotd geeks gonna kill me but on a serious note I think it's way way more effective when you can relate it directly to the battle. I like hearing it for sure but doesn't mean I can just give you that round or battle battle because I like it


Surfs 3rd vs hitman was the perfect example of talking about your struggles and breaking down your opponent at the same time
__________________
Quote:
Originally Posted by culturedboy View Post
what in the pg-stepping fuck are we doing with Dre Dennis, b?
Quote:
Originally Posted by riffic View Post
you are the sturdy femurs that keep this forum upright

@I am LIL ILL is the heart
LukeWaltonisGoat is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 02:16 PM   #26
coleowsuz
IhaveJungleFever
 
coleowsuz's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: New Jersey
Posts: 2,260
Mentioned: 325 Post(s)
coleowsuz is better than Grind Time Australiacoleowsuz is better than Grind Time Australia
I think its a really easy angle to take. The whole "I've seen and done crazy shit" thing .
coleowsuz is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 02:42 PM   #27
6000GP
tupac back
 
6000GP's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Northern California
Posts: 8,961
Mentioned: 562 Post(s)
6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league6000GP is a vet in their local league
Quote:
Originally Posted by Solace254 View Post
Did Rex do it? It would be corny from him. Did his voice start shaking and did he tear up? I gotta know these things so I can include them when I say shit like that. Reference a battle with a another man's voice shaking and I'll say that shit is just as whack IMO.
Ahh, ok, I hear u. Yeah, I guess I wasnt paying close enough attention. If what you're talking about is less like what Rex and ttop do, and more like caustics' "listen to me k!" or illusion z's sob story about battling alcoholism, then yeah, fuck that shit. I honestly can't remember any of the angles mentioned in this thread that well, I just remember that pat sometimes does do his version of "struggle bars". Some people are better than others with it.
6000GP is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 02:46 PM   #28
brodeezy
Registered User
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 9,376
Mentioned: 627 Post(s)
brodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URLbrodeezy is on URL
Quote:
Originally Posted by 6000GP View Post
Ahh, ok, I hear u. Yeah, I guess I wasnt paying close enough attention.


listen to him gp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
battle rap sucks tbh

I GOTTA REP SO BIG
FOR THE CULTURE: WD7DAY2: https://m.twitch.tv/trappingoutthebandwidth

the voice of The People©
The Peoples© champ

Quote:
Originally Posted by uuuununnn View Post
deezy sorry i had to go somewhere but i am definitely in here
brodeezy is online now   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 03:25 PM   #29
PriceAintRight
All I know is I'm wavy, b
 
PriceAintRight's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Charlotte
Posts: 2,295
Mentioned: 48 Post(s)
PriceAintRight is better than Grind Time AntarcticaPriceAintRight is better than Grind Time AntarcticaPriceAintRight is better than Grind Time AntarcticaPriceAintRight is better than Grind Time AntarcticaPriceAintRight is better than Grind Time Antarctica
I'm more concerned that he's going to keep doing his poor attempts at rhyming and making them sound tough.

*Barks*

"Arghhh

I'm Pat Stay,

El che of the Scotia, ashy elbows and knees, please help me afford the lotion"

*Grimace*

Cause that shit has never worked, ever.
__________________
Quote:
Originally Posted by Smokey-Clovn View Post
Wtf these kids are comedy gold wrapped in Christmas wrappings that have dicks on it-- ugly on the outside but what's inside makes life happen God bless Talkack


Quote:
Originally Posted by 6000GP View Post
Now that I think about it, I think I'd rather someone run up on me with a pistol than a dick beater. A pistol somehow sounds less terrifying.
PriceAintRight is offline   Reply With Quote
Old 08-26-2016, 05:36 PM   #30
Anti
Mr. Articulate
 
Anti's Avatar
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 1,370
Mentioned: 40 Post(s)
Anti is better than Grind Time AntarcticaAnti is better than Grind Time AntarcticaAnti is better than Grind Time AntarcticaAnti is better than Grind Time Antarctica
Pat, unhh!


Fuck life.
__________________
#415
Anti is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 03:56 AM   #31
Neanderthol
Registered User
 
Neanderthol's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 2,328
Mentioned: 35 Post(s)
Neanderthol is better than Grind Time AustraliaNeanderthol is better than Grind Time AustraliaNeanderthol is better than Grind Time Australia
HOLY FUCK Pats early 3rd vs Serius catches the damnear cry too wow dis shit crazy
Neanderthol is online now   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 09:11 AM   #32
King John
AKA Barry McCockiner
 
King John's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 432
Mentioned: 261 Post(s)
King John is not the worst person
I hope not that shit's mad corny, 99% of the time it comes off terrible when anybody does it.
King John is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 10:14 AM   #33
EchosMyron
Registered User
 
EchosMyron's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Parappa Town
Posts: 989
Mentioned: 15 Post(s)
EchosMyron is not the worst person
Pat's 3rd vs Serius had the chance to be some type of impactful. It's hard to know how it would have gone over if his performance actually sold the message he was trying to get across. At the very least it's not the same teary eyed spiel he's been recycling since the Diz battle.

I fucked with what he's saying too but even more than normal battle rhymes your delivery needs to be extra clean if you're attempting to say something deep. The audience is supposed to be hanging on every word. Not wondering if you're going to get it together or if you're choking.

Pat was adept enough to recognize Serius jumped on the word association bandwagon two years too late but couldn't himself recognize that "real talk" 3rd rounds got played out just around the same time.
EchosMyron is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 05:09 PM   #34
Ryuha
Registered User
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 539
Mentioned: 8 Post(s)
Ryuha is not the worst person
crying in battles...how is this even
a thing?
Ryuha is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 06:41 PM   #35
drhackenbush
Registered User
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 47
Mentioned: 2 Post(s)
drhackenbush is a PY Poster
that 3rd round vs Serius Jones was terrible..Captain Save a Ho shit
drhackenbush is online now   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 06:42 PM   #36
SpecialOh
©
 
SpecialOh's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 13,831
Mentioned: 1155 Post(s)
SpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local leagueSpecialOh is a vet in their local league
probly

i think hes on drugs again
SpecialOh is offline   Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

 
Forum Stats
Members: 5,464
Threads: 26,232
Posts: 722,234
Total Online: 1832

Newest Member: beatz&battlerap

Latest Threads
- by RyMo
- by peace
- by iamHBY
- by nomercy
- by Seanzo
- by lukej
- by iamHBY
- by lukej
- by 6000GP
- by Toronto



All times are GMT. The time now is 02:56 AM.